יושבתו גני הילדים החרדיים בגבעת מרדכי: "העירייה מפלה אותנו"

ארי וידר 4 Comment on יושבתו גני הילדים החרדיים בגבעת מרדכי: "העירייה מפלה אותנו"
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

האם עיריית ירושלים מפלה לרעה את גני הילדים בשכונת גבעת מרדכי בעיר? כך לפחות טוענים תושבים חרדים בשכונה שמלינים על התעלמות העירייה מצרכי ילדי השכונה.

בשכונת גבעת מרדכי פועלים כיום 4 גני ילדים למגזר החרדי. לטענת התושבים גני הילדים פועלים מתוך דירות שכורות שאינן ראויות ללימוד, ולטענתם 2 מגני הילדים אינם תקניים.

בנוסף לכך קיימת מצוקת מקום בגני הילדים ולטענת הורים לילדים, בכל אחד מגני הילדים לומדים יותר ילדים מהתקן המותר, וחרף פניות רבות לעירייה, לרבות למנכ"ל העירייה אמנון מרחב, לא זוכים התושבים לקבל מענה.

"זה לא חדש. המצוקה קיימת כבר שנתיים, אבל היא הולכת ומחריפה משנה לשנה" אומר אחד ההורים לאתר 'קול חי' "אני משלם ארנונה בדיוק כמו כל תושב אחר בעיר, ואין שום סיבה שהעירייה תפלה אותי לרעה רק בגלל שאני חרדי".

לטענת אחד ההורים, כמה מפקידי העירייה רמזו להם כי בעירייה לא מעוניינים לקדם את הגנים בשל היותם משויכים לגופים חרדיים. לראיה מציגים התושבים את העובדה הבאה. בשנים האחרונות נבנו, לטענתם, 7 גנים המשויכים לממלכתי דתי. "עיננו לא צרה במגזר הדתי לאומי" אומר לנו אחד ההורים "אבל לא ייתכן שלהם אפשר למצוא שטח ומבנה, ולאף גן חרדי בשכונה לא מצליחים כבר כמה שנים למצוא מבנה, והגנים פועלים בתת תנאים".

בנוסף לכך, טוענים התושבים, בשל המצוקה הקשה נדחו מספר הורים מהרישום לגני הילדים, וייאלצו לשלוח את ילדיהם לשלוח בגנים חרדיים בשכונות אחרות.

בכוונת ההורים להשבית את פתיחת שנת הלימודים בגני הילדים בשכונה, עד לקבלת מענה אמיתי למצוקתם.

ההורים מציינים כי מחזיק תיק החינוך החרדי צביקה כהן פועל אף הוא בסוגיה, אולם גם הוא נתקל בקשיים מול הנהלת העירייה.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה לאתר 'קול חי': "צרכי שכונת גבעת מרדכי מוכרים היטב וידועים לעירייה. נעשים מאמצים רבים להביא לפתרון נאות לכלל ילדי השכונה, הן בפתרון מידי והן בפתרון לטווח ארוך, תוך שיתוף נציגי הקהילה וחברי מועצת העיר. אנו מקווים שבזמן הקרוב ממש נוכל לסיים את הליכי התכנון והביצוע של הסדרת גני הילדים בשכונה".

את תושבי השכונה התגובה אינה מספקת והם מבטיחים לנהל מאבק עיקש עד לקבלת דרישתם הבסיסית לחינוך נאות לילדיהם.



4 תגובות

מיין תגובות
  1. 4

    אין לחרדים מגבעת מרדכי מספיק רישום.. הם מביאים רישום חוץ רק כדי לעשות רעש ובלאגן..

  2. 3

    "טוב מראה עיניים מאלף מילים" יהודי יקר, הינך מוזמן לבוא ולראות את מצב הרישום בשכונתינו , הילדים הינם ילדי השכונה הלומדים בתת תנאים בטיחותיים מזה מספר שנים .

  3. 2

    מה עם בניה של גנים ברחוב הלר
    ממה שני יודע עובדתית הבניה של הגנים הייתה העלות של 3,414,393 ובגלל שצריך לפתוח בזמן נתנו עוד 1,800,00 יוצא ש5,215,393 לגנים זה נקרא שלא דואגים!!!
    יש בגנים גם ילדים שלא גרים בשכונה נכון שהם מעט אבל הבדל הוא שאתם הסכמתם להיות בגנים לא תיקנים ( בגלל אותם מעט ילדים שלא גרים בשכונה אז דיי לבכי כי זה נכון יש עכשו עוד גנים ) ותהיו מספיק אחראים על הילדים שלכם ואל תתנו לילדים משכונות ליד לצופף את הגנים לא הכל כסף בחיים חינוך קודם(לכן אנחנו נתנו יותר מי חמש מילון שקל לעניין של גבעת מורדכי במנח״ח) זה עונה לביקוש של השכונה עובדה.